Translate

lördag 18 februari 2023

Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai har varit en favoritstad. Nu verkar det som om pandemin (eller något annat) har förändrat staden en del. Ett favoritställe med många fisk- och skaldjursrestauranger har försvunnit. Där brukade jag avnjuta färska ostron men det kunde jag inte nu.
Jag tappade kameran i backen så nu fungerar inte den längre. Bilder från och med nu kommer från min mobiltelefon.

Många tempel även i Chiang Mai. 

Ännu en staty att avguda.

Det finns små butiker lite här och var nu där de säljer marijuana.
Jag frågade på ett ställe om affärerna gick bra och det gör de.

En prinsessa ur kungafamiljen besökte hotellet bredvid mitt.
Gatorna stängdes av och en lång kortege med bilar passerade. Full säkerhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar