Translate

måndag 12 februari 2018

Cebu City, måndag

Äter en varierad hotellfrukost. Det fanns det mesta att välja på, allt ifrån frukt och nyttigheter till sötsaker.
Såg på nyheterna igår att det var ett oväder på väg. En tropisk storm. Cebu City ligger inte i dess väg men däremot Bohol som planen är att jag ska åka till i morgon. Stormen passerar över Bohol, södra delen då antar jag eftersom det är dit färjorna går. Gick ner till hamnen för att se om det gick att köpa biljett till färjan i morgon, men icke sa Nicke. Det har inte gått nån färja till Bohol idag och det kommer med största sannolikhet inte att göra det i morgon heller om inte vädret ändrar sig. Kustbevakningen har koll på om färjan får lägga ut eller inte. Om jag inte kommer iväg i morgon måste jag fixa ett hotellrum här i Cebu City. Har pratat med hotellet där jag bor nu men det är fullbokat i morgon. De har satt mig på väntelista om det är någon som inte dyker upp. Annars kan de hjälpa mig med något annat hotell. Så, det är bara att hålla tummarna för att ovädret är över till i morgon.
Passerade en kyrkogård på väg till hamnen. Lite annorlunda än i Sverige kan man säga.

Lite annorlunda sätt att begrava på. Staplade på varandra.
Här finns det ledig plats.

Utanför kyrkogården stod de och knackade gravstenar.
Och tillverkade gravljus.
Döden är också business.
Så här kan man bo i Cebu City. I en vägkorsning.
Ett kvarter från föregående korsning så kunde man handla.
Flott och jättestort köpcenter. Inte långt mellan misär och lyx.
Dagens lunch. Dumplings.

1 kommentar:

  1. Intressant blandning på bilderna.
    Hoppas stormen bedarrar.

    SvaraRadera