Translate

tisdag 13 februari 2018

Cebu City, tisdag

Idag skulle ha varit resdag men det går inga båtar till Bohol pga vädret. Bara att omarrangera boendet. Ringde till resorten på Panglao (Bohol) och de var väl medvetna om läget. De hade gäster som var strandade hos dem och ankommande gäster som inte kan ta sig dit. För dem är det ok att betala tillbaka pengarna för boendet. Det måste dock gå via hotels.com för det är de som har pengarna. Fick vänta till mitt på dagen tills de har vaknat på hotels.com i Sverige. Ringde och förklarade läget. De skulle konfirmera med min resort och sen höra av sig. De ringde och sa att det går att avboka hela vistelsen på Panglao (tre dagar) och skulle jag komma iväg dit innan de tre dagarna har gått så får jag boka om direkt hos resorten. De måste bara se till att få igenom det i sina system. Ska höra av sig när det är klart. Väntar ännu på deras samtal.
Jag fick också förlänga boendet där jag är nu. De hade fått en avbokning (kanske nån på Bohol?). Har bokat för två nätter till men bara betalat för en utifall det skulle gå att åka till Bohol i morgon. Det ser dock mörkt ut just nu.
Det har varit mulet och regnat nästan hela dagen. Som tur är har jag ett jättestort köpcenter på andra sidan gatan här. Spenderade hela dagen där i princip. Stegräknaren har räknat 10.000 steg bara i köpcentret idag. Är ett av de största köpcentren jag besökt med bl.a. fem biosalonger på översta våningen. https://en.wikipedia.org/wiki/Ayala_Center_Cebu

Det regnar idag och det har luktat lite avlopp.
Undrar om det beror på regnvatten som fyller alla brunnar och avloppstrummor?
Dagens äventyr. Att hitta runt i gyttret av butiker och prång.
Och hitta tillbaka igen.
Det finns mycket olika maträtter att välja på i köpcentret.
Detta är några ställen.
Utsikt från hotellet, poolside, våning sju.
Själv bor jag på våning nio.
Många minibussar fylls fort efter arbetsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar